Et udvalg af logoer

Det trygge hus

Kvindekrisecenter Bornholm ligger i Rønne og modtager voldsramte kvinder fra hele landet.

Kvindekrisecenter Bornholm blev grundlagt i 1991 med det formål, at yde midlertidig og anonym beskyttelse til kvinder og børn, der måtte have brug for det. Og gør det stadig i dag. Krisecenteret blev startet af en gruppe frivillige, der så, at behovet var der.

Logoet afspejler den tryghed, kvinderne føler ved at komme på centret – og den mentale styrke de kan opnå med hjælp fra centrets ansatte og frivillige.

Sygeplejelogo

Sygeplejerskerne

Bornholms Sundheds- og Sygeplejeskole har på et brandingseminar skabt en brandingplatform der hedder: “Vi varetager liv”. Dette kan tolkes ind i logoet. Vi har 6 år efter brandingseminaret holdt et opfølgende seminar, hvor vi fandt frem til et slogan for skolen. Det tager udgangspunkt i brandingplatformen og hedder: “Dit mod. Andres liv.”

BOFAlogo

Skraldemændene

Bofa er Bornholms affaldsselskab. Deres brandingplatform hedder: “Vi fjerner ikke affald – vi passer på fremtiden sammen med bornholmerne.” Derfor sidder den lille ikon-skraldespand i det beskyttende runde O. Da det er fremtiden vi passer på, bruger vi børn i al kommunikation fra Bofa.

GSH-logo-SORT-RGB_WEB

Det bæredygtige hotel

Hotel GSH – Green Solution House, er et af Europas mest bæredygtigte hoteller.  Hotellet ligger i Rønne på Bornholm, og den nye værelsesfløj fra 2021 er udelukkende bygget af træ.

Det aktive hus

Møbelfabrikken i Nexø er et erhvervshus, et iværksættersted, et Hostel, et møde- og eventhus og et sundhedshus. Med alle de aktiviteter samlet på ét sted har vi lavet et logo, som automatisk fortæller at uanset, hvad du har brug for – finder du det på Møbelfabrikken.

Stråmændene

Brødrene Finsen Strå er Bornholms førende stråtækkere. Deres logoer de to brødre i silhuette med hat og et strå i munden.

Den nærværende skole

Hans Rømer Skolen i Aakirkeby er en skole med en blandet elevflok fra byen og oplandet. Skolen lægger et stort arbejde i, at alle elever hjælper og støtter hinanden, og at hver enkelt elev lærer udvikler sine egne evner.

 

 

De skrå brædder

Bornholms Teater spiller på Danmarks ældste fungerende teater. Deres logo er udformet som 2 billetter – for når man går i teatret, er det ofte en del af oplevelsen, at man deler den med en anden.

SkiveLogoGrafisk

Den nye kommune

I en tid fyldt med kommunesammenlægninger skulle alle de nye kommuner have et våbenskjold. Vi brød våbenskjolds-konventionen for Skive og producerede et logo, der viser Skives fremdrift. “Solsejlet” kalder vi logoet.


Det vilde østen

Østbornholm går fra fyret på Dueodde til havnen i Listed. Nu har kysten fået sit eget navn, logo og branding: Det vilde østen. Og en hjemmeside med alt det vilde – og knap så vilde.

Udskriv

Luftens folk

Bornholms Lufthavn har en hyggelig atmosfære med afslappede medarbejdere, der altid har en frisk bemærkning til passagererne. Selv en tur gennem security er en rar oplevelse. Derfor lyder lufthavnens brandingplatform: “En uformel personlig oplevelse”. Logoet er IATA koden for Rønne lufthavn. (Københavns lufthavn hedder CPH).