LOGOET ER DET STED FLEST MENNESKER MØDER VIRKSOMHEDEN

Derfor er det vigtigt at logoet fortæller virksomhedens værdier

Sygeplejelogo

SYGEPLEJERSKERNE

Bornholms Sundheds- og Sygeplejeskole har på et brandingseminar skabt en brandingplatform der hedder: “Vi varetager liv”. Dette kan tolkes ind i logoet. Vi har 6 år efter brandingseminaret holdt et opfølgende seminar, hvor vi fandt frem til et slogan for skolen. Det tager udgangspunkt i brandingplatformen og hedder: “Dit mod. Andres liv.”

BOFAlogo

SKRALDEMÆNDENE

Bofa er Bornholms affaldsselskab. Deres brandingplatform hedder: “Vi fjerner ikke affald – vi passer på fremtiden sammen med bornholmerne.” Derfor sidder den lille ikon-skraldespand i det beskyttende runde O. Da det er fremtiden vi passer på, bruger vi børn i al kommunikation fra Bofa.

GSH-logo-SORT-RGB_WEB

DET BÆREDYGTIGE

Green Solution House er et bæredygtigt byggeri på Bornholm, som består af Hotel GSH, Restaurant GSH og GSH Konferencer. Og så er det i disse lokaler, Eriksen+Brands har reklamebureau.

Logoet afspejler stedets enkelhed og den runde prik har affødt mange spørgsmål. Hvorfor er den der? Kan man ikke bruge den i forskellige farver? Den er der for at logoet ikke skal være afsluttet. Den giver uro og undren. Derfor.

Print

PÆDAGOGERNE

Dagtilbud Vest holdt vi brandingseminar for på Restaurant Poul P og brandingplatformen hedder: “Vi passer ikke børn. Vi samler på stjernestunder.” Pædagogerne havde en dejlig dag og genopdagede hvorfor de havde valgt netop dette job.

NexøLogo-1024x573

EN BY I PROVINSEN

Nexø handelsby er ikke så stor som Rønne handelsby. Derfor er Nexø nødt til at gøre lidt ekstra ud af den service, man oplever i butikkerne – hvilket falder helt naturligt for de handlende. Logoet viser netop det.

ET SJOVT SPISESTED

I mængden af sushirestauranter med japansk-klingende navne og logoer med røde cirkler dukker Kaspers sushibar op med et navn, der lyder som et brunt værtshus og et logo, der ligner noget der er skåret ud af et regneark. Et skoleeksempel på, at det betaler sig ikke at gøre som alle de andre.

 

TEATER-LOGO

 

DE SKRÅ BRÆDDER

Bornholms Teater er Danmarks ældste fungerende teater. Deres logo er udformet som 2 billetter, for når man går i teatret, er det dejligt at være 2 om oplevelsen.

SkiveLogoGrafisk

DEN NYE KOMMUNE

I en tid fyldt med kommunesammenlægninger skulle alle de nye kommuner have et våbenskjold. Vi brød våbenskjolds-konventionen for Skive og producerede et logo, der viser Skives fremdrift. “Solsejlet” kalder vi logoet.

PandalogoLillegrafik

TALKNUSERNE

Panda Connect er en hardcore finans IT-virksomhed, som administrerer værdipapirporteføljer for virksomheder i Norden. Virksomheden er professionel men har også nogle bløde værdier, som symboliseres ved den søde panda med butterfly.

Udskriv

LUFTENS FOLK

Bornholms Lufthavn har en hyggelig atmosfære med afslappede medarbejdere, der altid har en frisk bemærkning til passagererne. Selv en tur gennem security er en rar oplevelse. Derfor lyder lufthavnens brandingplatform: “En uformel personlig oplevelse”. Logoet er IATA koden for Rønne lufthavn. (Københavns lufthavn hedder CPH). 

RO I MAVEN

Majbritt Tønnesen har et enkeltmandsfirma, der hed Kapital4you. Majbritt ville gerne have flere private kunder, og på et brandingseminar fandt vi Majbritts nye navn: Finansrådgiveren. Nu taler navnet til både private og virksomheder. Virksomhedens slogan er: Få ro i maven.